Hoe u een QR-code kunt onderscheiden van de menigte

QR-codes zijn een opwindende manier om uw bedrijf te promoten, maar ik denk dat u het ermee eens bent dat ze er vrij gewoon uitzien. Stel dat er bijvoorbeeld twee codes naast elkaar zijn, die beide dezelfde stimulans bieden, maar voor verschillende bedrijven. Je zou waarschijnlijk gewoon de code scannen die zich het dichtst bij je telefoon bevindt, toch? Wat kunt u in deze situatie doen om een ​​potentiële klant uw code te laten scannen in plaats van de code van een concurrent? Het antwoord is om het visueel aantrekkelijker te maken.

QR-codes kunnen fysiek een bepaalde hoeveelheid worden gewijzigd om ze te laten opvallen tussen de zwart-witte, gepixelde menigte. Wanneer u een QR-code maakt, heeft deze ingebouwde foutcorrectie, meer specifiek Reed-Solomon-foutcorrectie. Dit betekent dat een code fysiek tussen de 7% en 30% kan worden gewijzigd voordat deze onherkenbaar wordt voor barcodescanners. De vier niveaus zijn:

Als u een online generator voor qr code online gaat gebruiken, zorg er dan voor dat deze een keuze aan foutcorrectieniveaus biedt. Als er geen optie is, wordt meestal het laagste niveau gebruikt, niveau L op 7%. Dit betekent dat slechts 7% van de code kan worden gewijzigd voordat deze onleesbaar wordt. Het beste voor het verfraaien van een QR-code is niveau H, omdat 30% ervan kan worden gewijzigd. Houd er rekening mee dat hoe hoger het niveau, hoe dichter de code. Dit betekent dat er meer pixels zijn voor dezelfde informatie, waardoor het moeilijker wordt voor scanners om deze te decoderen.

Wat kunt u doen om uw code er interessant uit te laten zien?

Wanneer u iets aan een QR-code wijzigt, moet u ervoor zorgen dat u bij elke stap test of deze nog steeds kan worden gescand. Test op verschillende telefoons met verschillende scan-apps. Als u wijzigingen in uw code blijft aanbrengen, wordt deze op een gegeven moment onleesbaar.

Het is waarschijnlijk het gemakkelijkst om de kleur van de code te wijzigen, maar zorg ervoor dat er een goed contrast is tussen de lichte en donkere gebieden. De ISO-standaard stelt dat een QR-code zwart moet zijn op een witte achtergrond, maar door de geavanceerde technologie die beschikbaar is in smartphones, en ook de apps die worden gebruikt om codes te scannen, kunnen we nu kleur aan een code toevoegen en toch succesvol scannen. Sommige scanners hebben moeite met het lezen van lichte pixels op een donkere achtergrond, dus ik adviseer om de achtergrond lichter te houden dan de voorgrond.

Om je code echt te laten opvallen, kun je er een afbeelding aan toevoegen, zoals een logo. Als mensen een logo herkennen als een logo dat ze kennen en vertrouwen, zullen ze eerder de code scannen om te zien wat er wordt aangeboden. Een deel van de code kan worden afgedekt met een afbeelding, omdat de foutcorrectie ervoor zorgt dat de informatie nog steeds correct wordt gedecodeerd.

U kunt de code zelf wijzigen om deze interessanter te maken, zoals hoeken rond maken of de vorm van sommige pixels veranderen. Als u het te veel verandert, wordt het natuurlijk mogelijk niet herkend als een QR-code die het doel van het versieren teniet zou doen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.